personal blog personal blog .

personal blog

آشنايي با شهر ازمير

آشنايي با شهر ازمير
ازمير، از نظر تاريخي اسميرنا، شهري در غرب تركيه است اين شهر سومين شهر بزرگ اين كشور و يكي از بزرگترين بنادر آن، در راس خليج پناهگاه در ساحل عميق درياي اژه واقع شده است.
تاريخچه شهر ازمير
ازمير يكي از قديمي ترين شهرهاي تركيه است. اين شهر در قرن 11 قبل از ميلاد توسط آئولي ها، قوم يوناني تاسيس شد، قبل از 688 قبل از ميلاد توسط يونانيان تصرف شد. بعدها در قرن 7 قبل از ميلاد، اسميرنا توسط ليدي ها از آسياي صغير ويران شد. آنتيگونوس اول، پادشاه مقدونيه، اين شهر را در قرن چهارم قبل از ميلاد بازسازي كرد و متعاقباً توسط ليسيماخوس، ژنرال در خدمت اسكندر مقدوني، تقويت و بهبود يافت.

اسميرنا بعداً توسط روميان فتح شد و متعاقباً به مركز اوليه مسيحيت تبديل شد، كه به عنوان يكي از "هفت كليسا" شناخته مي شود. در طول قرن چهارم پس از ميلاد، اين شهر بخشي از امپراتوري بيزانس شد و از قرن 11 تا 15 توسط بيزانس و تركها به طور متناوب اداره مي شد. در سال 1402 اسميرنا توسط مغولان تحت فرمان تمرلان ويران شد و پس از 1424 متعلق به تركان عثماني بود.

اگرچه زلزله هاي بزرگي شهر را در قرون 17 و 18 ويران كردند، اما ازمير به عنوان يك قلمرو مهم عثماني ادامه يافت. ازمير به عنوان يك بندر جهاني، محل زندگي جمعيت متنوعي از جمله يهوديان، ارمني ها و يونانيان بود. يونانيان پس از جنگ جهاني اول ادعاي اسميرنا را كردند و بر اساس شرايط پيمان سور، كه در سال 1920 تنظيم شد، اداره ازمير و مناطق داخلي آن در يونان به مدت پنج سال به يونان واگذار شد.

 اشغال يونان توسط تركها مورد اعتراض قرار گرفت و در سال 1922 اسميرنا را تصرف كردند. طبق مفاد معاهده لوزان در سال 1923، اين شهر به تركيه واگذار شد. پس از جنگ جهاني دوم، ازمير به عنوان مكاني استراتژيك براي فرماندهي جنوبي سازمان پيمان آتلانتيك شمالي (ناتو) انتخاب شد. توسعه كشتيراني و صنعت منجر به توسعه سريع و ايجاد ازدحام شهري شده است.

همانطور كه خوانديد ازمير شهر تاريخي در كشور تركيه است و از نظر تاريخي اهميت زيادي ب راي ترك ها دارد،همچنين اين شهر يه علت ارزان بودن سالانه دانشجو هاي زيادي را به خود جذب ميكند.اگر شما هم قصد مهاجرت به تركيه را داريد براي اطلاع از مسائل مسكن و خريد خانه در تركيه مي توانيد به سايت ما مراجعه كنيد.

مكان هاي ديدني شهر ازمير
·       آگورا ازمير

ليست مكان هايي كه در ازمير براي ديدن آنها مي رويد بايد از بناي باستاني درست در مركز شهر شروع شود. ازمير آگورا كه توسط محله هاي مسكوني كنار تپه، خيابانهاي شلوغ بازار و ساختمانهاي تجاري بلند احاطه شده است، بخشي از چشم انداز روزمره اكثر ساكنان است.

در داخل محوطه آگورا، خرابه هاي بازار رومي و يوناني شما را به روزهايي مي برد كه ازمير يك توقف مهم در جاده ابريشم بود. طاقهاي طبقه پاييني بازار 2000 ساله هنوز سالم هستند و همان آب شيريني كه بازار قديمي را تأمين مي كرد هنوز از چشمه ها بيرون مي زند و امروزه از مجاري در امتداد كف عبور مي كند.

·       خانه هاي تراس افسوس

خرابه هاي شهر باستاني افسوس در سلجوك تركيه واقع شده است. اين شهر در زمان خود يك شهر بندري مهم بود ، اما بندر از آن زمان سيل زده است و خط ساحلي با آن بسيار فاصله دارد. يكي از بخشهاي مهم ويرانه ها خانه هاي تراس افسوس هستند كه بر فراز تپه اي رو به روي معبد هادريان قرار دارند. شش واحد در سه تراس وجود دارد كه قديمي ترين آنها مربوط به قرن 1 قبل از ميلاد است. تا قرن هفتم ميلادي به عنوان محل سكونت استفاده مي شد.

دو خانه در حال حاضر به عنوان موزه باز هستند و به بازديدكنندگان نگاهي مي اندازند كه زندگي خانوادگي در دوره روم چگونه بوده است. خانه ها داراي موزاييك در كف و نقاشي هاي ديواري روي ديوارها بود كه اكنون محافظت مي شوند. آنها داراي حياط داخلي مركزي بودند و اگرچه بيشتر خانه ها دو طبقه بودند ، اما سطح دوم با گذشت زمان سقوط كرده است.

·       Hierapolis-Pamukkale

اين شهر آبگرم يوناني-رومي در بالاي ليست بسياري از مسافران به دليل تراس هاي تراورتن سفيد خود، ايجاد شده توسط چشمه هاي آب گرم طبيعي كه در دامنه تپه جاري مي شوند، قرار گرفته است. پس از كاوش در معابد باستاني هيراپوليس و قدم زدن در مسير باريك پاموكاله، مدتي را در استخرهاي معدني داغ به استراحت بپردازيد.

·       بازار كمرالتي

وقت اضافي داريد و مطمئن نيستيد در ازمير چه كار كنيد؟ اگر عاشق شلوغي و شلوغي بازار شلوغ هستيد، اين جاذبه گردشگري ازمير را از دست ندهيد.

در بازار مركزي استقبال در ازمير، بازاريان لبخند مي زنند و فرياد مي زنند و بازديدكنندگان و مردم محلي را به بازديد از كالاهاي خود دعوت مي كنند.

برخلاف بسياري از بازارهاي جهان، بازاريان ازمير از گفتگو خوشحال مي شوند، حتي اگر واضح باشد كه شما قصد خريد از آن ها را نداريد.

·       خيابان هاي برگاما

براي تجربه فرهنگ محلي، هيچ چيز مانند يكي دو ساعت گم شدن در خيابان هاي پشتي يك شهر كوچك، گپ زدن با مردم محلي كنجكاو و كشف جواهرات پنهان خود نيست. برگاماي سرگردان معرفي كاملي از شيوه زندگي محلي است. قبل از اينكه از تپه به سمت آكروپوليس پرگامون برويد، كمي زمان بگذاريد تا برگاما را كاوش كنيد.

·      برج ساعت ازمير

برج ساعت ازمير (mirzmir Saat Kulesi) يك برج ساعت تاريخي در ميدان كوناك در مركز ازمير تركيه است. معمار فرانسوي شام، ريموند چارلز پر، برج ساعت ازمير را طراحي كرد.

اين ساختمان در سال 1901 به مناسبت بيست و پنجمين سالگرد به سلطنت رسيدن عبدالحميد دوم ساخته شد. سلطان در واقع بيست و پنجمين سالگرد خود را با ساختن بيش از 100 برج ساعت در ميادين عمومي در سراسر امپراتوري عثماني جشن گرفت. ساعت روي برج ساعت ازمير هديه اي از امپراتور آلمان ويلهلم دوم بود.

اين برج 82 فوت ارتفاع دارد و به سبك عثماني تزئين شده است. چهار چشمه با سه شير آب هر كدام در اطراف پايه برج به صورت دايره اي شكل قرار گرفته اند و ستون ها از طرح هاي موري الهام گرفته شده اند. برج ساعت به نماد ازمير تبديل شده است و از سال 1983 تا 1989 در پشت اسكناس هاي 500 لير تركيه ظاهر شده است.

 

 

 

 

 

برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۸ بهمن ۱۴۰۰ساعت: ۱۰:۴۲:۳۱ توسط:sajedekarimi موضوع: نظرات (0)

سنت هاي كشور تركيه

سنت هاي كشور تركيه

بديهي است كه براي لذت بردن از سفر به كشور هاي ديگر، دانستن آداب و رسوم و شناخت ارزش هاي مردم آن كشور بسيار به شما كمك مي كند و علاوه بر جذاب تر شدن سفر آن را براي شما ساده تر نيز مي كند.شما با دانستن ارزش ها و آداب و روسوم هر كشور در واقع به مردمان آن كشور احترام مي گذاريد و در مقابل از آن ها احترام در يافت مي كنيد.يكي از كشور هاي كه آداب روسوم بسيار زياد و زيبايي ارد ، كشور تركيه است.شما براي شناخت فرهنگ و آداب و رسوم كشور تركيه بايد به اين نكته كه اين كشور كشوري چند قوميتي است توجه كنيد.سنت هاي كشور تركيه ،سنت هاي به جاي مانده از ارمنيان، يونانيان، كردها، عرب‌ها، گرجيان و همچنين ايرانيان است،اين سنت ها در طول تاريخ دچار برخي تحولات شده است ولي همچنان در فرهنگ كشور تركيه باقي مانده است.

كشور تركيه با اين كه در همسايگي كشور هاي اروپايي قرار دارد ولي كاملا كشور سنتي مي باشد كه اين باعث تعجب برخي از گردشگران مي شود.در مناطق مركزي و شرقي كشور تركيه دستورات دين اسلام به شدت در روابط تجاري مردم تاثير دارد..

در ادامه ما قصد داريم تا شما را با چند سنت كشور تركيه آشنا كنيم،شما بعد از خواند اين مطلب شناخت كلي نسبت به مرم تركيه پيدا ميكنيد و اگر شما قصد مهاجرت به تركيه را داشته باشيد اين مطلب براي شما بسيار مفيد واقع مي شود همچنين شما با مراجعه به سايت ما مي توانيد اطلاعاتي در رابطه با خريد خانه در تركيه بدست بياوريد.

ميهمان‌پذيري تركي
يكي از ويژگي هاي بسيار خوب مردم تركيه مهمان پذيري آنان است.شما در حال  قدم زدن در كوچه بازار هاي كشور تركيه ممكن است با فردي آشنا بشويد حرف بزنيد و او شما را به منزلش دعوت كند.يكي از مواردي كه بايد به آن توجه داشته باشيد اين است كه هنگام وارد شدن به منزل فردي در تركيه حتما كفش هاي خود را در بياوريد اين كار را نيز هنگام ورود به مساجد تركيه هم بايد انجام داد.

خوش آمدگويي در فرهنگ تركيه
همان طور كه قبل گفتيم مردم تركيه بسيار مهمان پذير هستند و شما هنگام ورود به رستوران هاي سنتي اين كشور با عبارت Hos Geldiniz روبه رو خواهيد شد كه به معني «خوش آمديد» است در جواب اين حرف مرسوم است كه بگوييد Hos bulduk كه به معنا احساس خوشامدگويي داريم است البته اگر به زبان تركي تسلط نداريد و اين جمله را نگوييد ايرادي ندارد.

 

حمام تركي
حمام تركي يكي از سنت هاي قديمي به جاي مانده از زمان عثمانيان در تركيه مي باشد.اين حمام ها اكثرا دو بخش زنانه و مردانه دارند .رفتن به حمام هاي تركي اداب رسومي دارد به طور مثال شما براي ورود به حمام بايد لباس مخصوص به آن را بپوشيد و سپس مدتي در سوناي بخار نشسته و بعد به حمام برويد،همچنين كشيدن كيسه و ماساژ در حمام هاي تركي يكي از رسوم مردم تركيه مي باشد.

 

فرهنگ چانه زدن در تركيه
چانه زدن جزئي از فرهنك ترك ها مي باشد ،آن ها هر خريدي كه انجام بدن چه بزرگ چه خريد كوچك چانه مي زنند و جالب است بدانيد اين فرهنگ چانه زدن حتي در معاملات بين المللي مردم تركيه هم ديده ميشود.

عزاداري در تركيه
در تركيه هنگامي كه خانواديي عزا دار ميشوند رسم است كه همسايه ها براي خانواده داغ ديده غذا درست كرده و براي آنها مي فرستند و در مقابل خانواده عزا دار فقط با حلوا از مهمان هاي خود در مراسم عزا داري پذيرايي مي كنند.درست كردن حلوا در برخي مناطق تركيه مراسم خاص به خود را دارد بدين صورت كه دوستان و اقوام در يك مكان دور هم جمع مي شوند و مشغول درست كردن حلوا ميشوند هنگام درست كردن حلوا افراد بلد شده و حلوا را هم ميزنند رسم است كه هر فردي كه دارد حلوا را هم ميزند خاطره اي از فرد فوت شده تعريف كند و از ويژگي هاي خوب او ياد كند ،اين كار باعث مي شود تا بار ديگر خوبي هاي آن فرد ياد آوري شود و حضار براي او طلب امرزش و مغفرت كنند.

.

صداي بوق ممتتد خودرو
صداي بوق ممتتد چيزيست كه شما زياد در كشور تركيه مي شنويد ،مردم ترك در مراسم مختلف مثل عروسي و يا فرستادن فردي به سربازي رسم دارند كه در خيابان بوق بزنند پس اين كار ،كاري طبيعي است.همچنين ترك ها در ترافيك نيز مردمان بي حوصلي هستند و احتمال اين كه شما در ترافيك هاي سنگين اين كشور صداي بوق ممتتد هم بشنويد بسيار است.

 

 

برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 5
بازدید:

+ نوشته شده: ۶ بهمن ۱۴۰۰ساعت: ۰۷:۴۱:۲۶ توسط:sajedekarimi موضوع: نظرات (0)